donderdag 24 oktober 2013

Nieuwe trap en post!

Sinds wij zo'n 17 jaar geleden in ons huis zijn komen wonen is er in etappes steeds wat verbouwd of vernieuwd. Toen we hier net kwamen wonen hadden we gewoon niet de middelen om gelijk alles aan te pakken en ik moet heel eerlijk zeggen dat we die behoefte toen ook niet eens zo hadden...een likje verf en schoonmaken was op dat moment genoeg:-) 
Verspreid over de jaren is er steeds iets aangepakt...eerst een nieuwe keuken, openslaande deuren en een nieuwe vloer beneden, toen een dakkapel, een nieuw toilet en twee jaar geleden een nieuwe badkamer.  
Sinds gisteren zijn we de trotse bezitters van een nieuwe vloerbedekking op de trappen en overloop! De vloerbedekking op de zoldertrap dateerde nog uit de 70-er jaren en was oranje.... een echte retrotrap dus (maar lelijk!!), het bizarre is dat het je op een gegeven moment niet eens meer stoort, je bent er zo aan gewend.
...het had nogal wat voeten in de aarde gisteren, want de oude vloerbedekking op de benedentrap zat zoooo muurvast geplakt dat ze het er bijna niet af kregen...de stoffeerders waren niet echt blij met ons hihihi, maar na een hoop gesteun, gekreun, kunst en vliegwerk is het ze uiteindelijk gelukt en kon het nieuwe tapijtje er op.

Hieronder de voor en na foto's, het is daar natuurlijk wat donker, dus erg lastig te fotograferen, maar vooral boven is het verschil heel goed te zien!

Beneden voor:


Beneden na:


Boven voor:


Boven na:


Overal ligt nu dezelfde vloerbedekking en wat zijn we er happy mee, zo heb je steeds weer een 'nieuw' huis!!!!

***

Waar ik ook heel erg blij van werd, was van de post die ik gisteren ontving van Syl (Zaanse Zolder)!

Een mooi versierd pakje plofte op de mat:


 ..en dat pakketje zat bomvol leuke spulletjes,
het paste niet eens op één foto!



Mooie kaartjes, leuke frutseltjes, magneetjes, kadootjes en knutselspulletjes
allemaal mooi verpakt in zelfgemaakte vloppen met tekstjes erop als "theetje drinken", "even snuffelen", "spulletjes" en mijn persoonlijke favoriet het "snotlapje"...hahaha

Nou Syl een mooi postpakket maken kun je wel aan jou overlaten, "Queen of the (snail)mail"!
Super bedankt lief mens, ben er heul blij mee!
xxxx

Fijne avond allemaal!!
**Grtzz..Maddy**

18 opmerkingen:

  1. heerlijk als er weer een klus in huis af is!!!
    fotoos zijn bedrieglijk ahahah ik zou aan de hand van deze fotoos de oranje vloerbedekking zien als "nieuw"daar deze vrolijk en licht overkomt!
    en wat een feest in je postbusje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaaaaaat oeranje vloerbedekking eruit gehaald????........maar mooi hoor jullie nieuwe look, super...Geen koppijn meer van de lijmsnuiverij??
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ben niet meer high en de koppijn is weg..hahaha

      Verwijderen
  3. Mooie nieuwe trappen !! Ik dacht ook bij die oranje... tof ! hahahahaha ! Bij onze trap naar zolder is een boormachine naar beneden gelazerd, het gevolg is dat er een hap uit de trap is. Ik zie het al niet eens meer. Maar die zolder overloop heeft nog het behang van 100 jaar geleden en is helemaal niet afgewerkt. Onze benedendeuren moeten vervangen. Eentje is stuk en de ander is lelijk. Kan wel verf op maar als je dan toch bezig gaat. We kijken dus naar andere deuren $$$.
    Gelukkig is mijn post dan toch nog gekomen, na een week!! Ik vraag me toch af wat voor route m'n post heeft afgelegd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahaha...zou bijna spijt krijgen na jullie reacties! ...maar hij was ECHT heel lelijk..vol vlekken en hing her en der los met rafels....het kost ook allemaal wat hoor...pfff, daarom gaat het hier ook in etappes. Ja die post is via Amerika gegaan denk ik...hihihi, maar hij is er gelukkig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owwwwwwwwwww... wat herkenbaar, dat stapsgewijs iets aapakken en het zelf niet meer zien. Gaat hier al niet anders.

    Alleen was hier de ene trap retro groen en de andere "modern" grijs. De vloerbedekking was niet om aan te zien! Dus in een weekend heb ik in mijn uppie allebei de trappen schoon gemaakt (vloerbedekking eraf steken en een spulletje erop wat de lijm losweekt). Daarna waren de trappen zo mooi kaal dat ik ze allebei maar wit geschilderd heb. Ben er nog steeds helemaal happy mee.

    Maar wat zul jij de koning te rijk zijn, nu alles dezelfde vloerbedekking heeft en één geheel is!
    Op naar de volgende klus! (dat is hier op de bovenverdieping alle deuren schilderen en daarna een kamer als hobby/logeerkamer inrichten).

    Ohhhhhhh...en je post is natuurlijk ook helemaal te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, dat is inderdaad een mooi retro tapijtje! Het nieuwe kleurtje ziet er een stuk beter uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn, weer wat naar eigen zin! Veel plezier ervan!
    Leuke post ook.
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh mooi geworden Maddy je trappen!Wij wonen hier nu 10 jaar en de vloerbedekking was er een 1 1/2 jaar voordat wij er in kwamen nieuw gelegd op beiden trappen(en we hadden het al een jaar voordat we er in konden gekocht!)Dus bij bezichtiging was die net een 1/2 jaar oud...maar daar is nadat ze het huis verkocht hadden maar nog een jaar in bleven wonen wel verandering in gekomen...4 pubers en die hebben dat jaar gewoon het hele jaar door voortaan met de schoenen aan weer of geen weer naar boven geklost volgens mij....nu 10 jaar verder ligt hij er nog en manlief zegt nu ook 'zolang al dat jong grut...zoon 16 en dochter 18 en al het nodige aan vrienden hier nog steeds met hun schoenen aan bij regelmaat naar boven klossen...als wij niet thuis zijn bijv...doe ik niets aan die trappen"! ha,ha...ja en het is een rotwerk en niet goedkoop 2 trappen stofferen,dus ik kan hem daar ergens wel een beetje gelijk in geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Owwwww mooie trap MaddyMeis!!!!
    De lijmdampen gelukkig opgestegen naar hogere sferen hihihi

    En mooie leuke verwenpost van Syl ... lekker snuffelen tussen al dat moois!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, zo'n opfrisbeurt in huis. Mooi geworden.

    Lekker verwenpakketje om de loze uurtjes mee te vullen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veranderen in huis is toch leuk, behalve de opkuis!
    Geniet maar lekker van je nieuwe interieur.
    Fijn weekend, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk weer een nieuw plekje ,je huis ruikt dan ook een beetje nieuw ,wij hebben dat ook zo iedere keer wat is steeds weer genieten,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou ziet er weer mooi gelikt uit hoor jullie trappen. Dat oranje brengt me meteen terug naar mijn eigen jeugd. Krijg meteen visies bij mijn eigen oranje muren van zwart behang met grote rode rozen erop. Was toen mooi maar nu .... yousa!! Nou maar even terug naar onze eigen tijd hoor. Leuke flop gekregen ook. Geniet maar van alles. Hoe gaat het met jouw grut op school. Is alles al gewend inmiddels!
    Liefs van Cons ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow wat gaaf!! Wat een leuke spulletjes! Om verliefd op te worden... dat is iemand die jou heeeeel erg lieff vindt!! Gaaf!! en wat een mooie trap is het geworden, om blij van te worden joh!! Liefs Willemijn en een goed weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. weer lekker verwend met post !!
    en och een gemiddelde hypotheek duurt dertig jaar, dus tijd genoeg toch om het op te knappen ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Whow, wat een verschil zeg, met die trap ! Echt heel mooi geworden.
    Soms vind ik retro leuk,maar zelf heb ik "vroeger" alles oranje gehad.
    zo erg dat ik er een "oranje fobie" aan over heb gehouden !
    Geen oranje meer voor mij dus :s

    Wat een heerlijk pakketje heb je gekregen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een pracht resultaat na alle inspanning. Geniet er maar van.
    Je zou bijna op de trap een kopje koffie drinken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig als je een reactie achterlaat!
Bedankt en Grtzzz...Maddy

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...