zaterdag 26 juli 2014

Your hand here..

Ik wilde al de hele week een blogbericht maken, maar kon me er niet toe zetten...ik heb weer wat WIP's afgemaakt om te laten zien en ik wil ook heel erg graag vertellen en delen dat ik vorige week Zaterdag bij Esther (Espiratie) ben geweest, samen met Ronald en Malou...er is inmiddels een hele oprechte en fijne vriendschap ontstaan...het klikt gewoon en dat is best heel bijzonder en waardevol!

..maar ik heb er gewoon even moeite mee om over leuke en gezellige dingen te vertellen, terwijl je met je gedachten nog zo bij de nabestaanden bent van de slachtoffers van vlucht MH17

....op het moment dat ik mijn vorige blogbericht schreef, was er nog niks aan de hand, maar diezelfde avond stond de wereld op zijn kop door het afschuwelijke bericht dat vlucht MH17 uit de lucht was geschoten door een raket...
Voor het eerst hoorde ik er iets van aan het eind van de middag, wilde net gaan koken...op de radio vertelde de nieuwslezeres van radio 538 dat er een vliegtuig was gecrashed, een vliegtuig dat was opgestegen vanaf Schiphol...op dat moment was er nog weinig bekend van het hoe en wat..of er Nederlanders inzaten (wat wel waarschijnlijk was omdat het vanaf Schiphol kwam) en hoeveel...je haren staan meteen overeind en het eerste wat er door mijn hoofd schoot is "ken ik iemand die vandaag met een vliegtuig is vertrokken?"...'gelukkig' was dat niet het geval, maar het kippenvel bleef en vanaf dat moment werden de berichtgevingen ook steeds afschuwelijker...het vliegtuig zou zijn neergeschoten...zeker vele Nederlanders aan boord...geen overlevenden...en na het zien van de eerste beelden en alles wat er verder nog omheen gebeurde, heeft het me niet meer los gelaten...
Dan komen de verhalen, krijgen de slachtoffers gezichten, komt het besef dat zo veel mensen dierbaren hebben verloren en wordt de enorme impact van deze nachtmerrie steeds duidelijker...met als in-en in triest 'hoogtepunt' de aankomst van alle stoffelijke overschotten in Nederland, er komt geen eind aan het uitladen van de kisten...aan de enorme stoet rouwauto's en aan het immense verdriet wat de nabestaanden moeten voelen...sterker nog dat verdriet begint pas net en als de tijd verstrijkt zullen de scherpe randen er misschien afgaan, maar verdwijnen zal het nooit...deze vreselijke en vooral zinloze gebeurtenis heeft vele malen meer levens abrupt  'beeïndigd' dan 'alleen' die van de 298 inzittenden...

Ik weet best dat er al genoeg over geschreven en gezegd is, maar had er toch behoefte aan om er hier op mijn manier ook aandacht aan te besteden, want wat meer kun je doen dan je medeleven betuigen, in gedachten bij de nabestaanden te zijn en ze enorm veel sterkte en kracht te wensen bij de loodzware weg die ze nog te gaan hebben...

Ik zag via Facebook en Instagram foto's van handen voorbij komen met de tekst "your hand here", die een denkbeeldige cirkel van liefde en steun vormen om de nabestaanden heen,
dat vind ik een mooie gedachte en doe ik graag aan mee, samen met Malou..



De vakanties zijn hier begonnen en ik las voor de komende weken een blogpauze in..
op Instagram en Facebook ben ik nog wel zo nu en dan te vinden, dat gaat gewoon wat sneller dan bloggen..als je me op Instagram wil volgen klik dan op het cameraatje aan de rechter zijkant.

**Grtzz..Maddy**

13 opmerkingen:

  1. Het is en blijft zo verschrikkelijk Maddy....Zo'n impact op vele levens hoe dan ook..Mooie foto ook ik ben te vinden in de cirkel van liefde samen met Bep haar pootje. Proost op onze waardevolle vriendschap en het leven X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is zoals iemand laatst zei .... zoveel toekomsten die verloren zijn gegaan terwijl niemand het recht had hun "bestemming" te veranderen. Ik hoop dat alle direct getroffenen troost en kracht putten uit het massale medeleven. De zware tijden komen als het "oud nieuws" gaat worden .... x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook wij raken er niet over uit gesproken, blijven ons kwaad maken en terneergeslagen; het is zo verschrikkelijk.
    Ik wens iedereen sterkte met het verwerken, want iedereen moet het een plekje geven, of je nu een van de slachtoffers kent of niet. Ook voor jou lieve Maddy, heel veel sterkte, ook voor je gezin, je buren,...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne blogvakantie en mijn hand staat al op IG, verder kunnen we zo weinig doen voor de nabestaanden maar het blijft ons wel bezig houden, zoveel verdriet....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geschreven, Maddy. Het is inderdaad vreselijk. Luguber. Zomaar, zo veel mensen om het leven gekomen en in diepe rouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, er inderdaad al veel over gezegd en geschreven...maar het leed is zo onvoorstelbaar...Geniet van je blogpauze!
    Lieve groet,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieverd mooi geschreven, ik kan me voorstellen dat je er op jouw manier toch even je aandacht aan wilt geven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit het nieuws volg terwijl me dit natuurlijk niet ontgaan is en ik er zekers ook op mijn manier bij stil heb gestaan alleen niet aan de buis gekluisterd. Woensdag de nationale rouwdag kwam een vriendin op bezoek en zijn we creatief geweest en in alle gezelligheid zijn we het helemaal vergeten. Maarrr we hadden wel al op onze manier er licht en liefde heen gestuurd. Heb een fijne blogpauze, geniet van de vakantie tijd! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geschreven, je kunt alleen zelf verder als je dit een plekje geeft op jouw manier, het vreemde is dat ij het pas vrijdag avond hoorden toen we thuiskwamen het is totaal langs ons heen gegaan, maar beinvloed nu wel alle dagelijkse gedachten, naar zo'n oorlogsdaad, zo'n inpact

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Maddy, wat mooi verwoord en ik kan me er helemaal in vinden. Het is gewoon VRESELIJK in hoofdletters... en als ik bij jou dan ook lees dat er een mooie vriendschap ontstaat denk ik...zo moet en kan het toch ook...?? Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie blog, zo persoonlijk.
    Hele goede vakantie gewenst.
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen woorden voor voor zoveel onnodig leed,werkelijk onbegrijpelijk.....

    liefs
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi geschreven Maddy, het heeft ook een enorme impact.
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi verwoord Maddy. Ik vond het ook heel heftig en aangrijpend, om de beelden te zien, de berichten te lezen enz. Regelmatig kwam er niets uit mijn handen afgelopen week, staarde ik wat naar de tv of doelloos voor mij uit, met mijn gedachten bij de nabestaanden.. Kippenvel!

    Fijne vakantie! Geniet ervan met zijn allen. Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig als je een reactie achterlaat!
Bedankt en Grtzzz...Maddy

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...