zondag 1 december 2013

Colletje

Ola...daar zijn we weer!

In mijn vorige bericht liet ik de vingerloze handschoentjes zien en vertelde dat ik bij de groene een col aan het haken was...die is inmiddels af...jaja...weer een WIP'je klaar!
 Een heerlijk eenvoudig model wat erg lekker weghaakt en net zo hoog of lang gemaakt kan worden als je zelf wil!

  
Gehaakt met Zeeman Acryl en haaknaald no.5

Ik ben met 52 lossen begonnen (hoogte is dan ca. 28 cm.) en 2 extra keerlossen (die maak je trouwens aan het begin van iedere toer, dan krijg je een mooi recht zijkantje, voor wie dat nog niet wist natuurlijk:-)).
De col is gehaakt met halve stokjes en doordat iedere toer alleen in de achterste lussen wordt gehaakt krijg je die leuke ribbels...easy peasy met een leuk effect!

Vervolgens haak je net zo lang door als je zelf wil, ik heb tot zo'n 60 cm. lengte gehaakt, dan zit hij niet helemaal superstrak, maar valt gewoon lekker comfortabel om de hals. je kunt hem vervolgens dan net ze ver omslaan aan de bovenkant als je zelf fijn vind!


Dennnk dat ik deze nog wel meer ga maken! Heb van de week bij Creamijn Bravo colour in gave Fluor kleurtjes besteld (ik had ook helemáál geen wolletjes meer in huis...*kuch*)en dat lijkt me ook erg leuk hiervoor!


Fijne Zondag allemaal!!

**Grtzz..Maddy**

27 opmerkingen:

  1. haha dan was bestellen dus ZWAAR nodig... ziet er in elk geval gaaaaaf uit evenals je mooie col en polswarmers ♥ gave kleur

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke set in een mooie kleur. De bestelde bravo is ook erg leuk, dat wordt een leuke fleurig geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi setje heb je gemaakt!!! Die Bravo color is gaf zeg! En tja,wolletjes heb je nooit genoeg ;)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig setje en lekker om binnenkort te dragen. Aardig dat je met ons deelt hoe we zelf zo'n leuke col kunnen haken.

    Fijne zondag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleur groen! Leuke set zo. Zo'n col staat hier ook nog op de to do list, maar dan moet ik eerst nog een leuk garen vinden. Want net zoals jij heb ik natuurlijk nog niet genoeg bolletjes hier rondslingeren ;) Fijne zondag! Liefs, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh dat ziet er prachtig uit Maddy!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Coole kol! Toevallig ben ik gisteravond ook begonnen met zoiets, en ook met wol van de Zeeman.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Groen! Mooie kleur. Ziet er prachtig uit. Laat de kou maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zeg! en inderdaad: die col zo simpel maar zó leuk! Ik ben ook net klaar met vingerloze handschoenen en een (grote) col, passend bij de muts die ik al eerder voor m'n zusje maakte in puffstich. Flink karweitje voor m'n nek.schouders... Maar wel mooi resultaat. Ik kijk al uit naar wat je gaat maken van die leuke gekleurde bol Bravo!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo simpel maar je moet er maar op komen natuurlijk ;-) Ik ga eens nadenken over welk kleurtje ik hem wil. Ga ik nu je handschoenen opzoeken....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk ja! Het lijkt haast wel gebreid!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie col, dat lijkt mij ook wel wat voor mijn schoondochter. Maar ik denk niet dat ik dat nog ga redden voor sinterklaas. Geeft niet, er komt wel weer eens een andere gelegenheid voorbij, ik ga 'm wel onthouden in elk geval! Super zo samen met de handschoentjes. En dat fluorgaren, héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je moet altijd zorgen voor een voorraadje, zonder zitten kan echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf je col en wauw wat een onwijs mooi nieuw bolletje!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk setje :) Lijkt me ook wel wat zo'n col ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt een mooi setje gemaakt. Wil ik ook wel aan beginnen maar ben nog zo druk met allerlei andere dingen. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi die groene kleur. Ik dacht eerst dat je de kol gebreid had maar nu las ik datje in de achterste steken heb gehaakt. Mooi patroon krijg je dan en volgens mij is dat ook weer helemaal hip want je ziet ook overal van die patentstreek truien daar lijkt het ook wel een beetje op.. Ff onthouden dus!!!! He ja bah wat vervelend om garen te moeten bestellen omdat ALLES op is ;-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Eat een super mooie kleur. Wat een leuk effect van die halve stokjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie kleur groen! enne... dat kleurige bolletje moest je natuurlijk bestellen, stel je voor dat die aan je neus voorbijgegaan was... poeh, daar moet je toch niet aan denken! ;)

    grtjs janita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie fluor-bol. Dat gaat ook mooie worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Erg leuk geworden, en in de fluor zal het ook geweldig worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk!
    Kom gerust weer langs om er iets te 'showen' op ikblogjijblogt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn ze leuk ,mooie kleur gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig als je een reactie achterlaat!
Bedankt en Grtzzz...Maddy

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...