donderdag 30 oktober 2014

Burton Cowl en Kabelstress

Ik maakte nog een variatie op de Burton Cowl die ik laatst in DIT bericht in het mokka/creme liet zien, hij is erg leuk om te doen en je kan er zelf lekker mee variëren, dat vind ik uitdagender als steeds exact hetzelfde te maken, dan ben ik het al heel snel zat en blijft het onafgemaakt in de weg liggen...en als er teveel onafgemaakt ligt, mag ik van mezelf niet met iets nieuw beginnen...dat moeten we niet hebben :-). 


Het (gratis) patroon is te vinden op Ravelry.com onder de naam 'Burton Cowl'

Ik maakte er in dezelfde kleuren vingerloze handschoenen bij. Dit is geen standaard patroon, maar een mengelmoes van twee patronen.

Beide gemaakt van Stylecraft Special DK in Plum en Wisteria.

Mocht je zelf niet haken of er geen zin in hebben, is alles HIER te vinden.

**

Over uitdagingen gesproken, ik kocht een patroon van AlaSascha, nl. deze:
Sideways Cabled Shawl was er meteen verliefd op en een kabel had ik nog nooit gehaakt, die moest ik hebben dus!!

Ik kon niet wachten om er aan te beginnen en dacht heel blij 'ik doe dat wel even'...oef..dat viel vies tegen...ben Vrijdagavond begonnen en na een keer of 10 uithalen en weer opnieuw beginnen en denken "ja, nu heb ik hem", zag ik uiteindelijk Zondagavond pas het 'kabel licht'!! 
Je kan veel van me zeggen, maar snel opgeven doe ik niet, als ik iets wil kunnen, bijt ik me er net zo lang in vast totdat het me lukt en jeetje wat een euforisch gevoel is dat dan zeg alsjeeenmaaldoorhebthoehetwerkt!:-)

Mijn eerste versie is wel een wat smallere kabel als het origineel geworden, omdat ik er op die manier dus beter uitkwam, maar een tweede is inmiddels ook al gestart en die is wel in dezelfde breedte zoals op het patroon is aangegeven! Nu ik hem snap is die kabel echt leuk om te doen!
Hier vast een foto van de WIP in de smallere kabel versie:


....wordt vervolgd dus!!



Fijne dag!!
** Grtzz..Maddy**


12 opmerkingen:

  1. De aanhouder wint hé. Vind het even mooi, zelfs specialer dan de klassieke gebreide kabel. Zou mij daar ook eens moeten op toeleggen aan kabels haken, maar heb het geduld voor het moment niet :-)
    Fijne dag nog, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gezellige combinatie ...
    Mooi paars kleurtje ...
    Fijne donderdag ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke sjaal en handschoenen, met mooie kleuren!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan, Maddy! En wat een mooie kleuren heb je gebruikt. Ik houd van paars, en die kleur van je kabelexperiment vind ik ook erg mooi!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie dingetjes heb je weer gemaakt. Kabels ga ik me denk ik niet aan wagen, lijkt me te ingewikkeld. Lieve groetjes tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent een echte haak-tovenares!
    Mooooooi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier wordt maar weer eens duidelijk dat je niet te snel op moet geven. Het ziet er erg mooi uit allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige set heb je gemaakt! Mooie kleur ook!
    ik vind kabels haken ook erg leuk, heb er mijn tablethoes mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou poehoe, dan ben jij wel een vastbijtertje. Ik had misschien al wel opgegeven hoor!!!. Het ziet er wel erg mooi uit. Geeft ook weer veel voldoening.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeee, kabels breien lukt me goed, maar kabels haken nog nooit van gehoord zelfs! Ziet er wel gaaf uit!!

    Fijn weekend! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, de sjaal met handschoenen!! Knap hoor, een kabelpatroon. Goed dat je volgehouden hebt.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het is echt super mooi geworden! ben ook helemaal weg van de mooie kleuren die je gebruikt hebt

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig als je een reactie achterlaat!
Bedankt en Grtzzz...Maddy

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...