dinsdag 24 juli 2012

Harthangers

Ze stonden al een poosje op mijn 'todo' 10-jarenplan lijstje...het maken van hartsleutelhangers. Op zich niet bijster origineel natuurlijk, maar hoeveel ik er al van heb gezien, ze hebben door de verschillende maaksters allemaal toch nét wel ff iets anders meegekregen, dat houdt het juist zo leuk en daarom laat ik de mijne ook maar zien in de hoop dat ik er in geslaagd ben ze een beetje 'van Maddy' mee te geven:-)



Ik ben uitgegaan van het gehaakte hartjespatroon van June Gilbank en zal even stap voor stap uileggen hoe ik mijn hangers gemaakt heb....misschien hebben jullie er wat aan.

*Haak 2 grote harten in dezelfde kleur met haaknaald no. 3 en Catania katoen.
*Haak 1 medium hart in een andere kleur en haaknaald no. 2,5...door de kleinere maat haaknaald wordt dat hart nét nog een slagje kleiner.
*Naai op het mediumhartje een satijnen roosje (van 1,5 cm.)
*Naai het mediumhart (met roosje) vast op één van de twee grote harten, let er op dat het er wel mooi recht op ligt. 
* Leg de twee grote harten plat op elkaar met de verkeerde kanten tegen elkaar aan en haak ze rondom met vasten aan elkaar, neem hier weer een ander kleurtje voor...ik ben zelf onderaan bij het puntje begonnen. Vul het hart nog even stevig op, vlak voordat je ze helemaal aan elkaar heb gehaakt (ongeveer 2 cm. voordat je weer bij de punt bent).
*Hecht af en gebruik deze draad om aan de punt een belletje o.i.d. te bevestigen.
*Werk alle losse draadjes weg.
*Ik heb daarna apart een ketting van 12 lossen gehaakt en dit als ophanglusje vastgemaakt. Ik had  geprobeerd om tijdens het aan elkaar vasthaken van de harten meteen een lusje te maken, maar dat kreeg ik gewoon niet netjes genoeg naar mijn zin...(en ik ben nogal een 'zeikerd' wat dat betreft), dus heb ik dat later apart gemaakt.
*Bevestig er een grote sleutelhangerring en sleutelhanger aan.

Klaar!!

2 opmerkingen:

  1. ik vind ze echt heel erg mooi
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag net deze hartjes op jou blog, denk ik ga s ffkes kijken.........
    zie ik punt 1 super schattige hartjes, en punt 2..geblogt op de mooiste dag van het jaar 24/7 dan zijn wij jarig hihih.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig als je een reactie achterlaat!
Bedankt en Grtzzz...Maddy

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...